Pelillistämis- ja tietoturvatyöpaja ke 12.10.2022, Rovaniemi

Hei yrittäjä!

Vielä on aikaa ilmoittautua pelillistämis- ja tietoturvatyöpajoihin, joissa pääset buustamaan omaa tuotettasi tai palvelua.

Työpajat järjestetään: Beyond Arctic, Valtakatu 21, 96200 Rovaniemi

Aika: Keskiviikkona 12.10.2022 klo 10-15

  • Pelillistämisellä mielenkiintoa matkailutuotteeseen
  • Tietoturvallinen matkailutuote

Työpajan osallistujille on tarjolla kahvia sekä brunssi Hostel Cafe Kodissa. Ilmoittaudu työpajoihin maanantaihin 10.10.2022 mennessä https://link.webropolsurveys.com/S/1282A5942C759B8B

 

Tervetuloa pajaan kehittämään oman palvelusi pelillistämistä

Palvelu peliksi! Luento ja Tarinapolku-työpaja                                                

Tässä koulutuksessa opit mitä pelillistäminen on ja miten voit hyödyntää sitä oman matkailuyrityksesi toiminnassa. Luento sisältää esimerkkejä matkailuyritysten pelillistämisestä sekä palvelun että markkinointiviestinnän osalta.

Asiantuntijaluennon jälkeen keskitytään osallistujien omien palveluiden pelillistämiseen työpajassa. Hyödynnetään palvelun pelillistämisessä Anne Kalliomäen luomaa Tarinapolku-työkalua.

 

Kouluttajana toimii tarinallistaja Anne Kalliomäki Tarinakone Oy:sta. Anne on tarinallistamisen paras asiantuntija Suomessa. Hän on kirjoittanut palkitun tietokirjan kehittämästään tarinallistamisen menetelmästä. Anne on myös Visit Finland akatemia valmentaja. Tarinakoneen asiakkaina mm. Santa’s Hotels, Hullu Poro ja Vuokatin Aateli. Voit ladata ilmaisen tarinallistamisen oppaan täältä: www.tarinakone.fi.

 

Ennakkotehtävä: valitse yksi palvelu / tuote, jota haluat lähteä muotoilemaan peliksi.

 

Asiantuntijaluento – pelillistäminen matkailuyrityksen palveluiden kehittämisessä:

  • Mitä pelillistäminen on? Mitä hyötyä siitä on matkailuyrittäjälle? 
  • Pelillistämisen prosessi, mitä tulee huomioida, kun muotoilee palvelun peliksi?
  • Case – esimerkit pelillistämisestä, etenkin matkailuyritysten toiminnassa

 

Palvelu peliksi – oman palvelun kehittäminen pelillistämisen avulla:

  • Oman palvelun pelin perusidea, toiminta, tarina ja hahmot
  • Pelin vaiheiden hahmottelu asiakkaan tarinapolun muotoon
  • Tarinapolkujen läpikäyntiä ja yhteinen loppukeskustelu pelillisyyden mahdollisuuksista matkailuyrityksen toiminnassa

 

Lisätiedot: Sini Kestilä, asiantuntija, Matkailualan tutkimus- ja koulutusinstituutti (MTI), Vastuulliset palvelut, Lapin AMK, Puh. +358 40 703 0678

www.lapinamk.fi

www.luc.fi/matkailu

Pohjoista tekoa – The Northern Factor