Tiedote: Uusi mobiilipalvelu m.levi.fi avaa Levin matkailijan kännykkään

Tiedote, 20.1.2011

Uudella palvelulla Levi on edelläkävijä matkailutoimialan mobiilipalveluissa. Nyt kännykän kautta voi mm. maksaa viikko-ohjelmia, varata pöytiä ravintolasta, seurata Ski Bussin etenemistä reitillään reaaliaikaisesti ja nähdä yritysten uusimmat uutiset ja tarjoukset. Leville toteutettu mobiilioptimoitu Internet-palvelu on ainoa luokassaan tuoden merkittäviä hyötyjä Levin ulkomaisille ja kotimaisille matkailijoille, yritysasiakkaille, yhteistyökumppaneille sekä paikallisille yrittäjille.

• Levillä matkaileva saa palvelun kautta tietoa rinteistä ja laduista, yöpymismahdollisuuksista, liikenteestä, säästä, ruokailuvaihtoehdoista sekä tarjolla olevista muista elämyksistä.

• Uutta on maksaminen mobiilisti, yhteistyökumppanina on Luottokunta. Viikko-ohjelmien ostaminen onnistuu näppärästi suoraan kännykällä – käyttäjät voivat selailla tarjolla olevia viikko-ohjelmia, valita mieleisensä ja maksaa saman tien helposti ja turvallisesti. Lisäksi matkailijat voivat tehdä tarjouspyyntöjä alueen palvelutarjonnasta Levin Matkailuun mobiilin kautta – silloin kun se matkailijalle parhaiten sopii. Yhteydenottoa perinteisesti soittamalla ei ole unohdettu, vaan puhelinsoitto eri palveluyrityksiin onnistuu helposti click-to-call toiminnon avulla.

• Levillä liikkuvan on nyt entistä helpompaa löytää perille alueen eri kohteisiin. Erilaiset kartat laduista, rinteistä ja palveluyritysten sijainneista on tuotu mobiiilioptimoidusti Levin mobiilipalveluun. Rinnekameroiden kautta avautuvat ajantasaiset tiedot hissien ja rinteiden olosuhteista varmistavat että laskettelu sujuu. Myös Ski Bussin sijainnin voi tarkistaa mukavasti kännykällä ennen pysäkille menoa. Levi pitää siis nyt vierailijansa vaivattomasti ja hyvin kartalla.

• Paikalla vierailevat yritykset ja järjestöt voivat muodostaa ryhmiä ja jakaa ryhmiensä sisällä virkistäviä kokemuksiaan mobiiliioptimoitujen minisivustojensa kautta.

• Paikalliset toimijat on otettu palvelussa vahvasti huomioon: erimerkiksi ravintoloitsijoille on toteutettu pöytävarausjärjestelmä, joka toimii mobiilisti. Lisäksi lukuisten paikallisten yrittäjien sosiaaliset palvelusyötteet (Twitter) kerätään palveluun, jotta matkailijat voisivat saada mahdollisimman ajantasaista tietoa yritysten tarjouksista ja tapahtumista. Palvelu on näin ollen myös mainoskanava paikallisille yrityksille.

Palvelukokonaisuus on paketoitu helppokäyttöiseen, selkeään ja raikkaaseen mobiilikäyttöliittymään, joka toimii lukuisissa eri mobiililaitteissa. Kokonaisuutena Levin mobiilipalvelu on luotu parantamaan kuluttajien elämyksellistä kokemusta, helpottamaan palveluiden löytämistä ja antamaan uusia virikkeitä. Mobiilipalvelun talvi-versio avautuu käyttöön tammikuussa 2011. Levin viikko-ohjelmien mobiilimaksaminen on mahdollista helmikuun alusta alkaen.

Leville valmistuva mobiilipalvelujärjestelmä on laajuudessaan ensimmäinen Suomen matkailukohteissa ja alueellisesti merkittävä. Kittilä saa vastaavan järjestelmän vuoden 2011 aikana. Toteuttajana on Kittilän elinkeinoliikelaitoksen, Kideve Elinkeinopalveluiden johtama Levi Digit –hanke. Hanke saa rahoitusta Euroopan Unionin Euroopan aluekehitysrahastosta ja on käynnissä vuoden 2011 loppuun saakka.

Palvelun tilaaja: Levi Digit –hanke, Kideve Elinkeinopalvelut, Kittilän kunta
www.kideve.fi
Katariina Kinnunen, elinkeinojohtaja katariina.kinnunen(at)kittila.fi, 0400 955 472
Katja Kaunismaa, projektipäällikkö