Tietoisku pk-yrityksille ke 22.1.2014: Small Company. Big World. The case for SME Internationalization

Lapin ELY-keskus järjestää SAI Strategy Analysis Internationalin ja Kideve Elinkeinopalveluiden kanssa yhteistyössä kansainvälistä toimintaa suunnitteleville tai sitä aloittaville yrityksille iltapäivän mittaisen tietoiskun.

William Frost on avustanut useiden vuosien ajan suomalaisyrityksiä kansainvälistymisen käynnistämisessä. Nyt hän antaa vahvaan kokemukseensa perustuen käytännönläheisiä neuvoja yrityksille siitä, miten toiminta aloitetaan ja miten suunnitelmista päästään käytännön myyntitoimintaan.

 

Small Company. Big World. The case for SME Internationalization

 

Aika      keskiviikko 22.1.2014 klo 13.00 – 15.45

Paikka Sali 1, Kokouskeidas / Kylpylähotelli Levintunturi, Levintie 1590, Sirkka

 

Alustava ohjelma

13:00  Registration and Coffee

13:30  Small and Medium Enterprises—SMEs—account for over two thirds of economic activity in the western world. And yet only a tiny portion of these SMEs sells their products or services abroad. Imagine the gained revenue, the opportunity for growth, the millions of prospective customers lost because these SMEs don’t know how, or are afraid, to venture beyond their domestic borders. 

Your business already has most of what is required to be international. All you need now is the courage to act.

William Frost, SAI Paris

Based on his newly published book, William Frost makes the case for SME internationalization

Part 1: Why Internationalization? The Rules of the Game

The aim of this part is to outline the rationale for internationalization based on data and general facts. 

Part 2: Were Do You Stand?

This section focuses on planning and internal readiness to do business abroad. Helpful tips are given to SMEs for analyzing the firm’s current situation and potential for internationalization.         

14:30  Break

14:45 Small Company. Big World – seminar continues                     

Part 3: Going International: Goals and Action

The final section helps SMEs get organized for internationalization. Where do you start? What resources do you need? What are the key ingredients for success in international markets? How can an SME’s export vision be turned into action? Practical stuff that works.

15:15      Case: Success story – to be confirmed later

Description of the company and their internationalization history

15:45      Closing words, end of event – to be confirmed later

Opportunities for companies to have 1-on-1 meetings with experts on site on the following day, Thursday January 23rd, 2013.

 

Koulutus on englanninkielinen.

 

Lisätietoja: kideve(at)kittila.fi 

ILMOITTAUTUMINEN:

Sähköpostitse osoitteeseen kideve@kittila.fi 17.1.2014 mennessä

Lisätietoja kouluttajasta William “Bill” Frost

Bill, alkujaan Kanadasta, muutti Ranskaan 70-luvulla ja perusti SAI:n 1982. SAI (Strategy Analysis International) tarjoaa käytännönläheisiä neuvoja sekä tuloksellista kansainvälisen liiketoiminnan kehittämistä. Yrityksen tehtävänä on auttaa yrityksiä kasvamaan tulemalla kansainvälisiksi. Yksi yrityksen slogan onkin: “Seuraa perässämme, olemme tehneet tämän ennenkin!”

Billillä on konetekniikan insinöörin tutkinto McGillin yliopistosta Kanadasta ja MBA INSEADista Ranskasta. Hän opetti aikoinaan ESSEC:ssä, yhdessä Ranskan johtavista kauppakorkeakouluista.

Hän on kiertänyt lukuisia liikkeenjohdon koulutuskeskuksia luennoimassa kansainvälisen liiketoiminnan kehittämisestä sekä myös julkaissut aiheesta. Hänen viimeisin julkaisunsa, Small Company. Big World. ilmestyi lokakuussa 2013 USA:ssa sekä Suomessa. Hänellä on yli 30 vuoden kokemus noin 500 yrityksen kansainvälistymisstrategioiden luomisessa tai heidän kansainvälistymistoimenpiteissään auttamisessa. Tämän kokemuksen lisäksi hän ammentaa oman yrityksensä kansainvälistymisestä: SAI:lla on 6 toimistoa kuudessa eri maassa.